Salariile plătite de Umbrărescu: „Un șofer câștigă mai mult decât un prefect din România”

Dorinel Umbrărescu, cunoscut ca „Regele Asfaltului” în domeniul construcțiilor din România, se află în prim-planul proiectelor de infrastructură, având în tolbă 80% din autostrăzile finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Acesta include 341 de kilometri dintr-un total de aproape 430 km din program, acoperind sectoare ale autostrăzilor A8, A7, A3 și A1, informează romaniatv.ro.

Publicitate

Cu 1008 kilometri de autostradă și drumuri expres deja în exploatare, alți 834 km contractați și 95 km în licitație pentru lucrări, Umbrărescu devine constructorul român cu cei mai mulți kilometri de autostradă și drumuri expres contractați în prezent.

De ce e însă un furnicar de utilaje și muncitori zi și noapte pe șantierele lui Umbrărescu?  O explicație poate fi și aceea că angajații săi, care lucrează la A7, sunt foarte bine plătiți. Un șofer, de pildă, are un salariu cu mult mai mare decât un prefect, care este reprezentantul Guvernului în județ.

Dezvăluirea a fost făcută la Focus TV, de prefectul județului Vrancea, Nicușor Halici. Acesta a precizat și că salariile foarte mari pe care le plătește constructorul român au făcut ca mulți meseriași din domeniu, plecați la muncă în străinătate, să revină acasă, aceștia lucrând acum la construcția de autostrăzi.

Asociația Pro Infrastructură indică că 53% din lungimea contractată a rețelei și 45% din suma totală a proiectelor aparțin grupului UMB, evidențiind astfel o contribuție semnificativă la dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară.

Într-o viziune optimistă pentru 2024, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent că circulația pe anumite porțiuni ale Autostrăzii Moldovei, în special pe tronsonul A7 Buzău – Focșani, va deveni posibilă.

Această secțiune, împărțită în 4 loturi, este lucrată intens de firmele lui Umbrărescu, iar evoluția lucrărilor sugerează că există șanse reale ca aceasta să fie deschisă traficului în 2024.

Deși au existat întârzieri pe anumite tronsoane, mobilizarea impresionantă de utilaje și muncitori pe șantierele lui Umbrărescu a generat imagini virale și a adus o evoluție spectaculoasă a lucrărilor. Aceasta este o dovadă a progresului semnificativ realizat pe Autostrada A7, unde în unele zone s-a turnat deja primul strat de asfalt. Imaginile surprinse arată conturarea treptată a autostrăzii, subliniind implicarea determinantă a lui Umbrărescu în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.

Pe lângă expertiza în construcții, se pare că una dintre cheile succesului lui Umbrărescu constă în remunerarea atractivă a angajaților săi implicați în proiecte, fapt menționat și în contextul lucrărilor la A7. Această abordare a contribuit la o mobilizare eficientă și la progresul vizibil în construcția autostrăzii.

În ciuda criticilor și întârzierilor pe alocuri, Umbrărescu se impune ca un lider în domeniul construcțiilor rutiere din România și contribuie semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii naționale.

Publicitate