Agenție de turism amendată 75.000 lei după ce o familie nu a găsit la hotel condițiile pentru care a plătit

O familie de turiști români care și-a petrecut vacanța pe insula Zakynthos în vara anului 2022 a depus o plângere la Protecția Consumatorului după ce condițiile din hotelul unde s-au cazat nu corespundeau standardelor unui hotel de patru stele, pentru care achiziționaseră sejurul de la o agenție de turism.

Aceștia au reclamat că au descoperit mucegai în cameră, defecte în baie, insuficientă igienă, lipsa dotărilor promise și nerespectarea altor standarde pentru un hotel de această categorie.

Publicitate

Potrivit declarării făcute de către turisti, în plângerea depusă, familia a făcut demersuri pentru a rezolva problema cu agenția de turism, însă reprezentantul acesteia nu a mai răspuns la apeluri după un moment dat. În contextul în care situația nu s-a clarificat, au decis să se adreseze Protecției Consumatorului.

În urma investigațiilor, CFR Infrastructură a anunțat că agenția de turism va fi sancționată cu două amenzi în valoare totală de 75.000 de lei. Agenția a fost acuzată că nu a depus eforturile necesare pentru a soluționa cerințele consumatorului și că a făcut publicitate unui hotel care nu îndeplinea criteriile de clasificare promovate.

Pe de altă parte, agenția de turism a reclamat că s-a considerat că Protecția Consumatorului nu a analizat în mod obiectiv reclamația și că sancțiunile au fost aplicate fără a se lua în considerare apărările formulate de agenție.

Aceasta a susținut că turistul care a depus plângerea este fostul antrenor de Taekwondo al copiilor unei comisare de la Protecția Consumatorului.

Judecătoria Deva a menținut sancțiunile aplicate de către Protecția Consumatorului în valoare de 75.000 de lei. Instanța a respins cererea de chemare în judecată, stabilind că nu a fost demonstrată nicio altă situație de fapt în afară de cea menționată în procesul verbal de contravenție. Sentința nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.

sursa: 3dots.ro

Publicitate