Așa arată o ”aberație rutieră” într-un municipiu cu prestanță din România! – FOTO

Am scris o serie de articole referitoare la aberații administrative din Piatra-Neamț, unde primarul liberal Carabelea a reușit să facă piste pentru bicicliști cu stâlpi în mijloc, să pună pietonii să traverseze în grupuri, ori ca șoferii să se cupleze cu vecinii când pleacă de acasă. Astea fiind doar câteva dintre ele…

De curând însă, un alt primar cu ”viziuni”, a reușit să facă senzație dintr-o intersecție din orașul Timișoara, dar nu neapărat pentru motive pozitive.

Publicitate

La intersecția străzilor Diaconu Coresi și Cosminului, în apropierea locuinței primarului orașului, s-au înălțat peste 40 de stâlpi de plastic într-un spațiu extrem de restrâns.

Această apariție bizară a stâlpilor antiparcare a stârnit controverse în comunitatea locală și printre șoferi.

Reporterii Observator au descris situația ca fiind „exact ca și cum am admira popicele amplasate în mijlocul unei intersecții din Timișoara”. Cu 42 de stâlpi, atât șoferii, cât și bicicliștii se confruntă cu o provocare suplimentară în navigarea prin această intersecție.

Unii locuitori și șoferi din oraș nu au reacționat cu entuziasm față de această schimbare neobișnuită. Un șofer a comentat: „Pilonii ăștia nu au ce căuta! Sunt șofer de camion, am 32 de ani de experiență cu TIR-ul, dar astfel de obstacole nu se întâlnesc în Europa.” Alți bicicliști și șoferi au descris această soluție ca „dubioasă.”

Primăria Timișoara susține că stâlpii antiparcare au fost amplasați pentru a îmbunătăți siguranța circulației, chiar dacă este vorba de străzi secundare cu trafic redus și un sens unic. De asemenea, pe una dintre aceste străzi locuiește chiar primarul orașului, dar autoritățile susțin că aceasta este o coincidență și că decizia a fost luată pentru „continuitatea pistei.”

Un alt aspect notabil este înălțimea limitatorului de viteză montat pe aceeași stradă, care a provocat daune unor mașini. Conform Primăriei Timișoara, astfel de „șicane” sunt folosite în alte orașe europene ca o alternativă la limitatoarele de viteză.

Oficialii susțin că cei 42 de stâlpi fac parte dintr-un proiect mai amplu, dar bugetul pentru aceste lucrări nu a fost încă stabilit.

Această situație stranie nu este singulară în România, deoarece și în București s-au înălțat zeci de mii de stâlpi antiparcare în ultimele luni, iar recordul se află în sectorul doi, cu 13.000 de astfel de stâlpi, costând peste trei milioane de lei.

În trecut, stâlpii antiparcare din Constanța au fost implicați într-un incident grav, când pompierii nu au putut interveni la un incendiu din cauza prezenței acestor obstacole. În cele din urmă, au fost scoși din asfalt pentru a permite accesul pompierilor.

Situația de la Timișoara ridică întrebări cu privire la utilitatea și eficacitatea stâlpilor antiparcare în îmbunătățirea circulației și siguranței pe străzile orașelor românești. Autoritățile locale rămân cu responsabilitatea de a justifica această alegere controversată și de a asigura că aceasta aduce beneficii pentru locuitori.

sursa: observatornews.ro

Publicitate