Atentat la siguranța călătorilor! Sicrie pe patru roți la SC Troleibuzul

Un clip apărut pe o pagină de socializare în care vedem un autobuz cu prezoanele rupte, ce aparține SC Troleibuzul SA, societate de transport aflată în subordinea CJ Neamț, demonstrează lipsa de interes a autorităților județene cu privire la transportul public de persoane.

Și nu vorbim doar de lipsa de interes, ci și de un adevărat atentat la siguranța călătorilor. În orice moment prezoanele se pot rupe iar roata se poate desprinde, punând în pericol viața zecilor de persoane care folosesc acel mijloc de transport.

Publicitate

În urmă cu un an, in comuna Alexandru cel Bun, 9 tineri au pierit într-un cumplit accident din pricina unei roti care a sărit în mers.

Se pare că nu am învățat nimic și nu suntem departe de o tragedie asemănătoare din cauza dezinteresului autorităților județene.

O parte a parcului auto al SC Troleibuzul SA se află într-o deteriorare avansată, iar conducerea Consiliului Județean Neamț nu pare preocupată de acest subiect. Nu departe de asta se află și Ambulanța Neamț, unde unele autospeciale sunt depășite tehnic și trebuiau casate de mult.

Contactată de publicația noastră, conducerea SC Troleibuzul susține că vina aparține în totalitate șoferului.

Autobuzul respectiv a fost condus cred că prost. S-a constatat aici, în depou, că o parte din ele (n.r. – prezoane) erau rupte. Cred că, venită dintr-un traseu, a prins o groapă și ele s-au retezat. Într-un moment din ăsta, când un șofer nu e atent și intră într-o groapă ele se pot rupe. S-a mai întâmplat lucrul ăsta. Dar a venit imediat în depou și s-au înlocuit toate.

De ce persoana respectivă a făcut filmulețul nu înțeleg pentru că vina este pur și simplu a șoferului. Șoferul trebuie să verifice mașina când pleacă în cursă, prin fișa postului.

Are o jumătate de oră plătită pentru asta. Nu știu dacă a verificat sau nu, dacă era vreun prezon slăbit, sigur n-a făcut chestia asta. Pe de altă parte, când se întâmplă să intre într-o groapă imediat trebuie să oprească mașina și să verifice ce se întâmplă și să cheme, de la noi, atelierul.

În momentul ăla, dacă se întâmplă ceva și este un pericol, tractează mașina. Dar n-a făcut lucrul ăsta. Vina este pur și simplu a șoferului, lucrurile sunt foarte clare.” – ne-a declarat directorul economic, Adrian Chirilă.

Aici adevărul e spus pe jumătate.

Șoferul are obligația să verifice autovehiculul înainte de plecare, dar vorbim despre o verificare generală, nu în detaliu. La astfel de mașini, cu o vechime de zeci de ani, oricând poate apărea o defecțiune tehnică care nu este vizibilă la o simplă verificare, înainte de a pleca în cursă.

E ușor de aruncat vina pe șofer, că șoferul nu are unde să se plângă, nu e pus politic și nici nu câștigă o îndemnizație de director. Dar se vede în filmare că acesta a semnalat că are probleme cu frâna pe acea roată, dar fără succes.

Suntem curioși dacă problema tehnicii auto din cadrul SC Troleibuzul SA a ajuns vreodată pe masa președintelui CJ Neamț, Ionel Arsene, sau directorii de acolo, puși politic evident, nu doresc să-i creeze domnului președinte dureri suplimentare de cap.

În ultima vreme se observă un total dezinteres din partea CJ Neamț față de unitățile din subordine, fie că vorbim de lucrările de infrastructură (vezi aici) sau de managementul Spitalului Județean de Urgență din Piatra-Neamt (vezi aici).

Publicitate