Atenție! Se urmărește scoaterea de pe piața europeană a firmelor de transport din Est

Într-un editorial publicat pentru Digi24, europarlamentarul Mihai Tudose trage un semnal de alarmă despre normele restrictive transportatorilor est-europeni care sunt pregătite în Parlamentul European.

”Am votat, în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European, împotriva Pachetului Mobilitate I și am interpelat Comisia Europeană pe această temă. Este revoltător faptul că statele occidentale și-au mobilizat guvernele și europarlamentarii pentru a impune norme restrictive transportatorilor est-europeni.

Publicitate

Practic, se urmărește scoaterea de pe piața europeană a firmelor de transport din Est. România și alte opt state membre, care vor fi direct afectate, au făcut eforturi în Consiliu și în Parlamentul European pentru a stopa acest pachet legislativ fără precedent. Fără succes, din păcate.

Așa arată unitatea europeană? Asta e solidaritatea atât de mult clamată? Ni se cere să fim solidari, de exemplu, când vine vorba de migrație, dar iată că suntem scoși în mod incorect din jocul economic! Și asta cu încălcarea principiului liberei circulații a bunurilor și persoanelor, care constituie fundamentul Pieței Interne europene…

Se vorbește atât despre relansarea transportului, dar în practică se distruge un segment important de piață, ceea ce va înrăutăți situația social-economică, deja precară, din noile state membre ale Uniunii.

Comisia Europeană derulează în prezent un studiu privind impactul de mediu și asupra funcționării Pieței Unice al normelor Pachetului Mobilitate. De ce a fost atât de urgent votul din plenul europarlamentar? De ce nu s-a așteptat, așa cum era normal, rezultatul acestui studiu de impact, care se preconizează a fi gata înainte de finalul anului?

De ce nu s-a ținut cont de solicitarea noastră, a eurodeputaților din Est, de a se amâna decizia, având în vedere impactul pandemiei asupra economiei în general și a transporturilor în particular?

Așa cum am mai semnalat pe Digi24.ro, noul regim protecționist impus de statele vestice va afecta grav economia românească, în condițiile în care transporturile înseamnă 400.000 de angajați și jumătate din excedentul comerțului extern cu servicii al României, adică un câștig anual pentru țară de peste 4 miliarde de euro”, a declarat Mihai Tudose.

Întregul material îl puteți citi aici.

Publicitate