Autospeciala avea probleme cu bateria iar polițiștii au lăsat-o pornită, să nu rămână pe câmp!

Au apărut noi informații după evenimentul în care un bărbat a furat mașina poliției care se afla în misiune (vezi aici articol inițial).

Sindicatul polițiștilor Europol a venit cu detalii, precizând că furtul autospecialei s-a datorat faptului că mașina era cu motorul pornit, ca să se încarce bateria. Mașina avea probleme la baterie și polițiștii se temeau că ramân in câmp.

Publicitate

După ”captură”, autospeciala iar nu mai pornea, noroc că un om de bine avea cabluri și dat curent la organele aflate in exercitarea atribuțiilor.

Europol: ”Cum de au furat mașina de poliție de sub nasul agenților?

Păi e destul de simplu. Atunci când faci compromisuri pentru instituție, atunci când îți asumi să te expui doar pentru că „șeful” așa a dispus, ajungi să fii singurul „vinovat” de ceva ce era foarte predictibil să se întâmple.

Sâmbătă seara, patrula de poliție din zona Lehliu, IPJ Călărași, a fost trimisă la un conflict între mai multe persoane care se amenințau cu acte de violență. Imediat ce au ajuns în zonă, au observat aproximativ 15 persoane, multe dintre ele în stare de ebrietate, care erau la un pas de o încăierare.

S-au dat jos din „autospeciala” de poliție pentru a documenta cauza conflictului iscat. Doar că, profitând de faptul că polițiștii erau în spatele mașinii de poliție, înconjurați de mai multe persoane, unul dintre protagoniști s-a urcat la volan și a plecat cu „autospeciala” de poliție aproximativ 300 de metri până când a fost oprit tot de polițiști.

În acest sens, s-a întocmit dosar penal pentru „furt calificat” și „conducerea unui autoturism sub influența băuturilor alcoolice”, pentru că, evident, temerarul avea la bord mai multe pahare de băuturi bahice.

Acum, pentru toți cei care au întrebat: „cum de este posibil așa ceva?!”, le spunem un detaliu foarte relevant, despre care instituția nu pomenește nimic.

„Autospeciala” de poliție avea de aproximativ 3 luni probleme cu bateria, care nu se încărca în mers și polițiștii au ajuns de mai multe ori să ceară curent de la alți șoferi pentru a o porni.

Mai mult, a fost sesizată și în scris instituția despre această defecțiune, însă fără să rezolve într-un fel problema. Iar polițiștii care foloseau în patrulare această mașină de poliție, de frică să nu rămână în câmp, pe teren și în alte locuri unde aveau spețe, lăsau motorul pornit.

Oare cum era dacă polițistul ar fi oprit motorul „autospecialei” și conflictul cu cele 15 persoane ar fi degenerat și trebuiau să se retragă până primeau sprijin de la alte patrule?

Oare cine răspundea în cazul în care am fi avut din nou polițiști vătămați sau chiar deposedați de armament, așa cum s-a mai întâmplat, doar pentru că nu puteau să părăsească incinta pentru că…nu pornea motorul „autospecialei”?

Vă spunem noi singura variantă de răspuns, tot polițiștii din teren pentru că nu s-au „orientat” corespunzător.

PS: Chiar și după ce l-au oprit pe cel ce urcase la volanul „autospecialei”, când au intenționat să plece de la fața locului și să-l conducă la sediu pe autor, ghiciți ce…au pornit mașina cu ajutorul cablurilor „împrumutând” curent de la un cetățean din zonă!”

Publicitate