Bolojan taie în carne vie: concediază 225 de bugetari din instituțiile subordonate CJ Bihor!

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Ilie Bolojan, despre care liberalii spun că reprezintă un model exemplar de administrație publică locală, a anunţat, marţi, reducerea cu 21% a posturilor din cele zece instituţii subordonate. 

Este vorba de un număr total de 420 de posturi, inclusiv 165 vacante, ceea ce înseamnă o reducere efectivă de personal de 14% – 255 de posturi, informează stiripesurse.ro.

Publicitate

Decizia vine după ce în prima sa conferinţă de presă de la preluarea funcţiei de preşedinte al Consiliului Judeţean, Ilie Bolojan a anunţat o reorganizare din temelii a instituţiei, în urma căreia, de la 1 decembrie, vor fi concediaţi jumătate din angajații CJ.

Aceasta este etapa a treia, care finalizează reorganizările de instituţii pe care ne-am propus să le facem până la finalul acestui an, urmând ca anul viitor, analizând efectele acestei reorganizări, cel mai târziu până în vară, să optimizăm lucrurile acolo unde se va dovedi că este necesar. Aşa cum ştiţi, prima etapă a constat în reorganizarea aparatului propriu al Consiliului Judeţean, a doua etapă, asociaţiile şi fundaţiile, iar acum instituţiile din subordine „, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Ilie Bolojan.

Unităţile din subordine sunt DGASPC, Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şinca”, revista de cultură „Familia”, revista culturală „Várad”, Şcoala de Arte „Francisc Hubic”, Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Bihor, Muzeul Ţării Crişurilor, Teatrul „Regina Maria”, Teatrul „Szigligeti” şi Filarmonica de stat Oradea.

În urmă cu o lună, managerilor acestor instituţii li s-a solicitat să facă analize şi propuneri pentru reorganizare şi creşterea eficienţei. Bolojan a subliniat că toate măsurile au fost propuse de actualii manageri, cu excepţia unui caz particular, la filarmonică.

Vechea organigramă cuprindea 1.973 de posturi, din care 165 vacante, cea nouă urmând să aibă 1.553 de posturi, din care 56 cu jumătate de normă şi unul temporar vacant, alte 15 posturi fiind de la pază.

El a menţionat că, în urma analizei efectuate în cele zece instituţii, au fost constatate „metehnele descoperite în etapa întâi şi a doua”: structuri ineficiente cu servicii paralele de pază şi pompier, personal supradimensionat, structură administrativă stufoasă din cauza „pulverizării” instituţiilor, în condiţiile în care fuziunea unora i-ar degreva de aspectele administrative, precum şi cheltuieli aparent nejustificate pentru diverse contracte cu PFA-uri sau SRL-uri, care vor fi verificate.

Publicitate