Carrefour retrage produsele PepsiCo în patru țări din UE din cauza măririi “inacceptabile” a prețurilor

Lanțul de supermarketuri Carrefour a anunțat că va înceta comercializarea produselor PepsiCo în magazinele sale din Franța, Italia, Spania și Belgia, începând de joi.

Decizia a fost luată în urma majorării considerabile a prețurilor impuse de compania alimentară globală, potrivit informațiilor dezvăluite de The Guardian, conform g4media.ro.

Publicitate

Pe rafturile Carrefour din cele patru țări europene menționate, clienții sunt întâmpinați cu pancarte care anunță că nu vor mai găsi produse PepsiCo în magazin, inclusiv băuturi carbogazoase, chipsuri Lay’s și Doritos, precum și cereale Quaker. Motivul invocat în aceste anunțuri este „creșterea inacceptabilă a prețurilor”.

În urma acestei decizii, unele dintre mărcile precum Cheetos și 7Up au dispărut deja de pe rafturile unui supermarket Carrefour din suburbia pariziană Auteuil, în timp ce altele se află încă la vedere, alături de afișuri care susțin boicotul.

Reacțiile clienților la această măsură variază, însă unii salută decizia Carrefour de a nu mai comercializa produsele PepsiCo. Edith Carpentier, un client al unui supermarket Carrefour din arondismentul 16 al Parisului, a declarat pentru Reuters: „Nu mă surprinde deloc. Cred că vor rămâne o mulțime de produse pe rafturi pentru că au devenit prea scumpe și toate sunt lucruri pe care putem evita să le cumpărăm”.

Până în prezent, PepsiCo nu a oferit nicio declarație oficială în legătură cu această situație.

Compania americană PepsiCo a anunțat încă din octombrie că va implementa creșteri „modeste” ale prețurilor în acest an, având în vedere rezistența cererii în fața acestor ajustări. Totuși, această decizie a generat nemulțumiri și probleme pentru diverse companii din industria alimentară în ultimul an, cu retailerii din țări precum Germania și Belgia care au oprit comenzile de la producători din cauza creșterilor de prețuri.

Carrefour rămâne un jucător activ în provocarea marilor companii alimentare și de consum în privința prețurilor. În 2023, lanțul francez a demarat o campanie de „shrinkflation”, adăugând avertismente pe produsele ale căror dimensiuni au fost reduse, dar prețurile au crescut.

În contextul eforturilor de a reduce inflația, guvernul francez a accelerat negocierile anuale privind prețurile, solicitând retailerilor și furnizorilor să încheie acorduri încă din luna ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei. Franța, în calitate de caz neobișnuit în Europa, reglementează puternic sectorul de retail, impunând negocierea prețurilor doar o dată pe an între supermarketuri și producătorii de alimente și băuturi, într-o încercare de a-și proteja industria agricolă.

Publicitate