”Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală, o să ajungem la 68% sub nota 5”

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a declarat că studiul matematicii în școli trebuie simplificat. Declarația a fost făcută în urma rezultatelor simulărilor examenelor de Evaluare Națională, unde 58% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reușit să obțină note de trecere la matematică.

„Faptul că 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică… dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă că nu e bună. Dacă nu simplificam studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă“, a declarat Ioan Aurel Pop.

În cadrul Conferinței Naționale ANCLP 2024, desfășurată pe 2 martie la Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca, președintele Academiei Române a subliniat importanța reevaluării și adaptării curriculei școlare pentru a se asigura că materiile sunt accesibile tuturor elevilor.

„V-am văzut acum câțiva ani când erați în primejdie cum v-ați apărat statutul de licee pedagogice sau școli normale cum se numeau în vechime. Cine face aceste școli pătrunde în elita intelectuală. Școala noastră este în suferință.

Dacă urmărim date recente, faptul ca 58% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină nota trecere la matematică… 58% dă de gândit. Multe lucruri înseamnă că nu sunt bune și materia înseamnă ca nu e bună. Dacă nu simplificăm studiul matematicii în școală o să ajungem la 68% sub nota 5. Mai bine mai simplu pe înțelesul tuturor, decât complicat pentru 5 elevi din clasă”, a adăugat Ioan Aurel Pop.

Conferința, având ca tematică „Rolul și locul învățământului preuniversitar pedagogic în profesionalizarea carierei didactice pentru educație timpurie și învățământ primar din perspectiva noilor specializări și a colaborării cu facultățile de profil din țară“, a reunit numeroși specialiști din domeniul educației, accentuând necesitatea unei colaborări mai strânse între instituțiile de învățământ preuniversitar și universitar pentru a îmbunătăți calitatea educației în România.

Publicitate