„Este un examen din inerție, nu știm ce vrem cu el, doar ne-am obișnuit să îl dăm în fiecare an”

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) a emis un comunicat de presă puternic, solicitând desființarea examenului de Bacalaureat, subliniind că acesta nu testează adecvat competențele reale ale elevilor, ci doar capacitatea lor de memorare.

Comunicatul evidențiază o problemă esențială a sistemului de învățământ liceal, menționând că 42% dintre elevii din țară nu pot interpreta informații și nu pot genera propriile idei, deoarece au fost instruiți să învețe mecanic pentru a trece examenele, informează portalinvatamant.ro.

Publicitate

Simulările naționale ale Bacalaureatului, desfășurate în perioada 4-6 martie, au stârnit dezamăgire printre elevi, care au catalogat subiectele ca fiind ineficiente. De asemenea, profesorii se confruntă cu dificultăți în a înțelege noul mod de corectare digitală a examenelor.

Elevii sunt adesea instruiți să memoreze informații fără a le înțelege, iar examenul de Bacalaureat, conform AEC, devine o preocupare majoră pentru aceștia. Comunicatul adaugă că acest tip de pregătire nu le este util elevilor în viitor, deoarece cunoștințele memorate sunt uitate după examen.

Asociația subliniază că reprezentanții Parlamentului nu au luat în serios această examinare, adăugând discipline exotice fără relevanță. Studiul menționează și creșterea ratei analfabeților funcționali în România.Saptamana trecuta, in perioada 4-6 martie au avut loc simularile nationale ale examenului de Bacalaureat.

Elevii au fost dezamagiti de subiecte, spunand ca sunt ineficiente, iar profesorii incearca sa inteleaga noul mod de corectare digitala a examenelor.

Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare ingrijorare pentru toti elevii. In timpul liceului, elevii sunt invatati sa toceasca, nu sa si inteleaga ce li se preda, iar dupa examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung sa invete doar ca sa ia examenul si sa scape de o grija, nu ca sa isi testeze cunostintele, deoarece acesta nu face asta.

Reprezentantii Parlamentului nu au luat in serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline exotice la care elevii sunt testati. In trecut, Ministerul Educatiei a echivalat probele examenului cu rezultatele dobandite in liceu, astfel i-am vazut inutilitatea, chiar din partea reprezentantilor educatiei.

”Saptamana trecuta, in perioada 4-6 martie au avut loc simularile nationale ale examenului de Bacalaureat. Elevii au fost dezamagiti de subiecte, spunand ca sunt ineficiente, iar profesorii incearca sa inteleaga noul mod de corectare digitala a examenelor.
 
Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare ingrijorare pentru toti elevii. In timpul liceului, elevii sunt invatati sa toceasca, nu sa si inteleaga ce li se preda, iar dupa examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung sa invete doar ca sa ia examenul si sa scape de o grija, nu ca sa isi testeze cunostintele, deoarece acesta nu face asta.
 
Reprezentantii Parlamentului nu au luat in serios acest examen, ba chiar au introdus tot felul de discipline exotice la care elevii sunt testati. In trecut, Ministerul Educatiei a echivalat probele examenului cu rezultatele dobandite in liceu, astfel i-am vazut inutilitatea, chiar din partea reprezentantilor educatiei.

Din pacate, in Romania a crescut rata analfabetilor functionali. 42% dintre elevii din tara nu pot interpreta o informatie si nu pot avea propriile idei, din cauza faptului ca au fost invatati sa toceasca pentru a trece de un examen.
 
NOU! Prinde oferta la culegerile pentru Bacalaureat…click AICI pentru detalii si comenzi<<
 
Examenul de Bacalaureat este inutil, avand in vedere ca multe facultati au examen de admitere, iar cunostintele de baza ale elevului au fost deja testate inainte de admiterea la liceu. In plus, nu testeaza adecvat competentele reale ale elevilor, iar acestia raman cu o intelegere superficiala a conceptelor importante.
 
Solicitam crearea unei comisii de experti care sa regandeasca parcursul liceal, astfel incat cunostintele elevilor sa fie cu adevarat testate, nu capacitatea de a memora!
 
Solicitam eliminarea examenului de Bacalaureat, care nu verifica adevaratele competente ale elevilor!
 
„Bacalaureatul este un examen din inertie, nu stim ce vrem cu el, ci doar ne-am obisnuit sa il dam in fiecare an, fara vreun scop sau beneficiu. In plus, nici macar nu ii cunoastem baza legala, avand in vedere faptul ca nici Legea Educatiei nr. 1/2011, nici Legea Invatamantului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe langa faptul ca materia este foarte multa, este invechita.

Este total absurd ca o tara membra Uniunii Europene sa ramana intr-o continua bucla temporala! Suntem in anul 2024, iar elevii inca sunt fortati sa invete comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uita dupa ce ies din sala de examen.”- Lorena Dragusin, presedinte AEC.

Publicitate