Funcționarele de la Poșta Română nu pot încasa anumite sume pentru că softul ”nu are virgulă”!

Poșta Română continuă să facă ceea ce știe de mai bine de 30 de ani: să te țină la coadă, să te repezească sau să te ”expedieze” funcționarele și mai nou, să-ți spună că n-au virgulă, dom’le.

Asta a pățit o tânără din Piatra-Neamț care a vrut să plătească o banală amendă la un oficiu poștal.

Vorbim despre acea Poștă Română pe care Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, spunea că va derula o campanie de educare digitală, iar poștașii vor fi dotați cu dispozitive inteligente și îi vor învăța pe românii din medii defavorizate să acceseze ghiseul.ro pentru a-și plăti taxele și impozitele.

Publicitate

Domnul ministru a uitat că în epoca digitalizării pe care o tot propovăduiește pe la TV, tocmai Poșta Română, cea aflată în coordonarea lui, mai dă câte un rateu.

Da, acea Poștă Română care are 140 de șefi și care în urmă cu puțin timp a reușit performanța de a expedia un pachet în Mongolia în loc de Mangalia!

Revenind la ceea ce s-a întâmplat la Piatra-Neamț, expunem mai jos situația jenantă prin care a trecut o tânără:

”Poșta Română nu are virgulă. Punct și de la capăt.

Piatra Neamț, Dărmănești, Oficiul Poștal nr. 4, ora aproximativă 14.15. Aglomerație și înghesuială ca la promoții la tigăi. Buluceală pe doua rânduri spre cele doua ghișee care deservesc relațiile cu publicul.

Lumea plătește taxe, ridică pachete, lipește timbre, cere informații, caută tipizate, pixuri etc. Se fac de toate într-un ritm lent aproape inert spre disperarea celor care asteapta la coadă…

Eu, la vreo 8 persoane în spatele ghișeului, astept să platesc o amendă rutieră. Nu este a mea, dar m-am oferit să o achit pentru că persoana în cauză este plecată din localitate.
Mi-a venit randul.

– Buna ziua, am de achitat o amendă rutieră ( și întind hartia roz eliberată de agentul rutier care a facut constatarea)
– Unde este plicul? mă întreabă doamna în timp ce flutura hartia spre mine.
– Plic? Ce plic? A primit-o la fata locului. I-a înmânat-o agentul rutier, fără plic.
Doamna de la ghiseu se uită lung la mine, întoarce hartia pe verso, înapoi pe față…liniște….citește. Se oprește brusc. Imi țin respirația. Aud răspicat:
– Nu se poate să achitați aici. Nu putem încasa această sumă.
– De ce?
– Pentru că nu avem virgulă, de aia.
– Poftim? Ce nu aveți?
– Virgulă. Amenda este cu cifre și virgule si calculatorul nostru nu știe sa citească virgule.
Pauză. Pauză de tot. Vid. Asta am simțit în secundele urmatoare. M-am adunat și cand să-i adresez urmatoare întrebare, doamna a izbucnit:

– Înțelegeți că noi nu avem virgulă și nici nu putem rotunji suma că altfel nu ar mai coincide cu ce scrie pe hârtie. Mergeți la Taxe si Impozite. La dânșii puteți plăti cu virgule.
Nu imi aduc aminte dată am mai zis ceva.

Probabil am mârâit un „la revedere” dar, până acasă am vorbit singură. Dacă imi povestea cineva asta aș fi crezut că exagerează sau poate nu a înțeles ce i s-a spus. Sau poate doamna de la ghiseu nu avea chef de munca, sau sau.

Nici intr-o mie de ani nu mi-aș fi imaginat ca o tranzactie îți poate fi refuzata pe motiv ca sistemul nu are zecimale. Vorbim de Posta Romana. Dupa parerea mea este o situatie care frizeaza ridicolul absolut.

Sunt convinsă ca există mii de situații similare în care se solicită plata sumelor cu zecimale, dar ele nu se regăsesc in sistemul de plati al Postei Romane.

Prin urmare, fac un apel la cei care au implementat programul de încasări electronice al Postei Romane să rezolve acesta problema si sa permita plățile cu zecimale la ghișeele Poștei, asa cum sunt inregistrate in actele oficiale.”

Publicitate