H&M intenţionează să vândă haine la mâna a doua într-un magazin emblematic!

Într-un gest îndrăzneț și ecologic, H&M, unul dintre cei mai cunoscuți retaileri de modă din lume, intenționează să vândă haine și accesorii la mâna a doua în magazinul lor emblematic din Londra începând cu data de 5 octombrie, informează g4media.ro.

Această mișcare vine în contextul în care presiunea crește asupra companiilor de fast fashion pentru a reduce impactul lor asupra mediului prin încurajarea reutilizării și reciclării articolelor de îmbrăcăminte.

Publicitate

Uniunea Europeană se pregătește să impună noi reglementări pentru a limita deșeurile textile, iar H&M recunoaște că este „parte a problemei” și că este necesar să se schimbe modul în care este produsă și consumată moda.

Colecția de îmbrăcăminte pentru femei, numită „PRE-LOVED”, va fi disponibilă la magazinul H&M Regent Street și va include articole de îmbrăcăminte de la mai multe alte mărci și designeri, precum și mărci ale grupului H&M, care includ Arket, Cos, Monki și Weekday.

Acesta va fi al doilea magazin H&M care va oferi haine second-hand, după cel din Barcelona, care s-a deschis la începutul acestui an.

H&M nu se oprește aici în eforturile lor de a promova moda sustenabilă. Compania are deja o ofertă online de articole second-hand în Suedia și Germania.

Colecția toamnă-iarnă 2023 de oferte second-hand va cuprinde rochii și cămăși în culori metalizate, trenciuri și „tricoturi la modă”, cu articole noi adăugate în fiecare zi. Aceste articole de îmbrăcăminte vor fi achiziționate de la Flamingos Vintage Kilo, o companie care deține magazine de haine vintage second-hand în Europa și Statele Unite. Prețurile vor varia între 29,99 lire sterline (37 dolari) și 189 lire sterline.

H&M a intrat și în sectorul închirierii de îmbrăcăminte, lansând acest serviciu în magazinul lor din Regent Street în noiembrie anul trecut. Cu toate acestea, acum se alătură și trendului de revânzare peer-to-peer a articolelor de îmbrăcăminte second-hand, care a devenit o afacere înfloritoare în ultimii ani.

Platforme online precum thredUP, Vinted și Depop au cunoscut o creștere semnificativă, iar acum mărcile cunoscute își urmează exemplul prin lansarea propriilor servicii similare.

Recent, Zara a introdus serviciul său online second-hand în Franța, după ce l-a testat cu succes în Marea Britanie începând din noiembrie anul trecut. Cu astfel de inițiative din partea unor giganti ai industriei modei, pare că industria se îndreaptă către o direcție mai sustenabilă și responsabilă în ceea ce privește îmbrăcămintea second-hand.

Publicitate