Iar se modifică sistemul de învățământ: fără teze și fără trimestre sau semestre!

Sorin Cîmpeanu a anunțat intenția de renunțare la obligativitatea tezelor semestriale, așa cum își doresc elevii. În ceea ce privește mediile, ministrul spune că sigur vor fi încheiate la finele anului școlar. Cele semestriale nu au avut nicio relevanță, a spus Cîmpeanu.

De asemenea, viitorul an școlar ar putea avea o structură complet nouă, care nu a mai fost niciodată folosită în sistemul de educație din România. În loc de organizarea pe semestre și trimestre, ar urma să fie adoptat un an școlar cu 5 module de învățare, însă nu există încă o soluție concretă privind modalitatea de evaluare a elevilor într-o astfel de structură, potrivit surselor Edupedu.ro.

Publicitate

„Vom avea 5 module de învățare care vor alterna cu vacanțele. Practic, se renunță la semestre și trimestre. Se lucrează la evaluare acum, să vedem cum se va putea face”, spun sursele Edupedu.ro. Una din propuneri, în acest nou format, este renunțarea la teze și înlocuirea lor cu o evaluare periodică.

„Se merge pe vacanțele din octombrie și februarie, vor fi structurate pe module conform propunerilor de la CNPEE”, au mai spus sursele în urma discuțiilor din ședința Consiliului pentru Dialog Social de la Ministerul Educației, care a început la ora 10:00, miercuri dimineață.

Calendarul anului școlar ar fi următorul:

5 septembrie – 21 octombrie – modul
24-18 octombrie – vacanță de toamnă
31 octombrie – 21 decembrie – modul
22 decembrie – 6 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
9 ianuarie – 3 februarie – modul
6 februarie – 10 februarie – vacanță intersemestrială
13 februarie – 6 aprilie – modul
7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
19 aprilie – 16 iunie – modul
17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

„Având în vedere relevanța tezelor semestriale, având în vedere această structură a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare, alternate cu perioade de repaus, intenționăm să renunțăm la obligativitatea acestor teze semestriale. Sunt convins că fiecare profesor știe bine, uneori știe foarte bine, când să-și planifice aceste evaluări pe parcurs, de-a lungul anului școlar”, a declarat miercuri ministrul Educației.

Acesta spune că susține solicitarea elevilor de a fi introduse evaluări standardizate, sumative, la final de an școlar.

„Solicită elevii și o evaluare standardizată la început de an școlar. Este un model pedagogic pe care îl avem în atenție și împreună cu specialiștii în științele educației îl vom analiza și îl vom implementa încă din din anul școlar 2022-2023”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Întrebat când se vor încheia mediile, dacă nu se vor mai da teze semestriale, ministrul a răspuns: „Sigur vom avea medii la finele anului școlar. Mediile încheiate la final de semestru aș vrea să vă atrag atenția asupra faptului că nu au avut nici relevanță și nici nu au fost folosite, deci se va libertate profesorilor să-și organizeze evaluările pe parcurs în funcție de calendar, de ritmul de predare a materiei”.

El a spus că există un plan în ceea ce privește componența mediilor, dar că aceasta va fi anunțat după ce va fi certificată de experții în educație.

Publicitate