Încă una de la Carabelea! Cei din turism, obligați să plătească o taxă lunară de 3% la primărie!

Scriam zilele trecute că venirea la conducerea primăriei a liberalului Carabelea înseamnă mai mulți bani pe care pietrenii trebuie să scoată din buzunare.

De această dată, primarul Carabelea a pus gând rău mediului de afaceri din domeniul turismului. Astfel, edilul vrea ca fiecare unitate hotelieră (pensiune, hotel, motel, hostel, apartamente închiriate, popasuri turistice, etc) să plătească o taxă obligatorie de 3% pe lună. În caz contrar vor fi date amenzi care se vor majora până la 300%.

Publicitate

ACTUALIZARE: conform surselor noastre, mediul de afeceri din turism a reacționat negativ la această propunere, amenințând că își vor muta firmele în comunele din jurul orașului. Carabelea ar fi dat înapoi, propunând o reducere de la 3% la 1%.

Nu este prima dată când liberalul Andrei Carabelea pune gândul rău mediului de afaceri. În urmă cu câteva luni a recomandat firmelor de pe bulevardele Traian și Decebal, în zona cărora vor dispărea locurile de parcare ale clienților, să își schimbe domeniul de activitate (vezi aici). Simplu, nu?

Revenind la ultima găselniță a primarului Carabelea, prin intermediul unui Regulament, vrea să instituie o taxă specială pentru promovarea turistică a municipiului Piatra-Neamț pe care să o culeagă de la toate structurile de cazare turistică din oraș.

Asta înseamnă ca mediul de afaceri să mărească prețul cazărilor, iar cei 3% să-i vireze primăriei. Ceea ce nu știe Carabelea este că mediul de afaceri din turism are deja propriile cheltuieli cu promovarea afacerilor, atât în mediul online cât și la târgurile de profil.

Ce va face administrația Carabelea cu banii luați de la mediul de afaceri: va înființa o Asociație care se va chema ”Organizația de management al destinației turistice Piatra-Neamț”.

Asta înseamnă alte angajări în sectorul public, alți piloși pe linie de partid care așteaptă un loc călduț la buget, alte salarii enorme, care vor fi susținute de mediul de afaceri din sectorul turismului.

Carabelea mai dorește ca cei 3% luați de la unitățile hoteliere să fie folosiți la târguri și conferințe locale și internaționale, pentru a promova turismul.

De asemenea, vrea să dea bani pe tipărituri, publicații și mijloace de comunicare pentru a aduce turiștii la Piatra Neamț. Regulamentul spune că cei 3% vor ”îmbunătăți semnalizarea turistică a orașului pentru a facilita accesul turiștilor la obiective.”

Probabil cei 3% luați cu japca de la oamenii de afaceri din turism se vor regăsi în cadrul târgurilor și expozițiilor de turism care consumă o mulțime de bani cu deplasare, cazare, mese, etc și care nu ajută cu nimic dezvoltarea turismului local.

Conform proiectului pus în dezbatere publică, taxa specială pentru promovare turistică va fi inclusă în costul nopții de cazare și se reține la sursă de către structurile de cazare care evidențiază distinct și înregistrează în contabilitate separat de tariful de cazare și mic dejun.

Unitățile de cazare au obligația de a vira taxa colectată la bugetul local al municipiului Piatra-Neamț, lunar. În caz contrar, se vor percepe majorări de 1% din cuantumul sumei datorate lunar, precum și sancțiuni cu amendă.

Administrația Carabelea atrage atenția că ”nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage răspunderea disciplinară contravențională sau penală potrivit dispozițiilor legale în vigoare”.

Regulamentul urmează să intre în vigoare la 1 ianuarie 2023 și poate fi consultat aici.

Trebuie spus că în țările europene dezvoltate, mai ales în orașele turistice, există astfel de taxe. Dar acolo primăria a avut grijă să ofere facilități celor care investesc în turism, a avut grijă ca infrastructura rutieră să fie de top, să existe parcări, transport public, curățenie exemplară, siguranță publică și mai mult decât atât, să organizeze constant evenimente care să atragă turiștii.

La Piatra-Neamț însă, sub conducerea liberalului Carabelea, mediul de afaceri este sugrumat, nu ajutat. În plină criză se inventează taxe noi, iar cu banii strânși se mai angajează câțiva zeci de piloși, care mai apoi se sunt trimiși la târguri și expoziții cu machete, tipărituri și alte cele.

Este strigător la cer cum administrația Carabelea lasă să putrezească investițiile de pe dealul Cozla, dar vrea 3% de la mediul de afaceri pentru pliante și broșuri. Ce s-a ales de bunurile turistice cele mai de preț se poate vedea aici.

disclaimer

Publicitate