La un liceu, elevii își aleg profesorul cu care învață și merg doar 2 zile pe săptămână la școală

Într-un efort de a revoluționa procesul educațional, Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București a implementat un program-pilot care redefinește ultimele module de studiu pentru elevii clasei a XII-a.

Sub acest program, elevii se prezintă la școală doar pentru disciplinele de Bacalaureat, trei zile pe săptămână. În plus, ei au opțiunea de a alege profesorii cu care doresc să se pregătească, făcând ca schimbările să fie vizibile și la nivelul relațiilor dintre elevi și cadrele didactice, informează scoala9.ro.

Publicitate

Această inițiativă, care este desfășurată sub supravegherea Ministerului Educației și aprobarea acestuia, se bazează pe teste de strategii alternative de învățare, iar Colegiul „Gheorghe Lazăr” este una dintre cele 34 de școli din țară care participă la acest program.

La „Lazăr”, programul pilot este implementat cu succes, iar rezultatele sunt remarcabile. În cadrul acestui program, elevii participă la orele de Bacalaureat pentru disciplinele pe care urmează să le susțină la examen, iar materiile pe care nu le mai fac la școală sunt învățate asincron, online.

În plus, la finalul semestrului, elevii trebuie să prezinte un proiect interdisciplinar pentru a-și finaliza media.

Directoarea Colegiului, Nina-Ionela Neagoe, explică că inițiativa a venit ca răspuns la absenteismul crescut al elevilor în ultimele luni din clasa a XII-a și a devenit necesară pentru a menține un cadru educațional eficient.

Profesorii nu sunt plătiți suplimentar pentru implicarea lor în acest program, iar creionarea și implementarea acestuia s-au făcut în timpul lor liber.

Programul-pilot are ca scop minimizarea necesității de meditații pentru elevi, în special pentru materiile de Bacalaureat. Elevii care participă la acest program au raportat că se simt mai pregătiți pentru examene și că pot gestiona mai eficient timpul lor liber.

De asemenea, ei beneficiază de o mai bună concentrare la orele de școală și sunt mai puțin stresați în timpul perioadelor de pregătire intensivă.

În ciuda succesului inițiativei la Colegiul „Gheorghe Lazăr”, programul-pilot trebuie să parcurgă încă multe etape pentru a deveni o politică publică la nivel național. Cu toate acestea, feedback-ul pozitiv al elevilor și rezultatele promițătoare arată că acest tip de reformă educațională ar putea avea un impact semnificativ în sistemul de învățământ din România.

Publicitate