Lege: vor apărea două marje de eroare aplicate pentru viteza înregistrată de radar, în favoarea șoferului!

Parlamentul României ia în considerare un proiect de lege care propune modificarea marjelor de eroare în cazul măsurătorilor radarului, în cadrul amendamentelor aduse legislației rutiere.

Potrivit noului proiect, marja de eroare pentru radar a fost stabilită la 10 kilometri pe oră sau 10% din viteza de peste 100 de kilometri la oră.

Publicitate

Conform legislației, în situația depășirii vitezei legale constatate prin radar, polițistul are posibilitatea să aplice o marjă de eroare de 10 km/h în cazul vitezelor de până la 100 km/h inclusiv și o marjă de 10% pentru vitezele de peste 100 km/h.

Într-o schimbare semnificativă, noul amendament prevede ca polițistul să aplice în favoarea șoferului contravenient două marje de eroare, respectiv 10 km/h sau 10% din viteză, indiferent de limita de viteză depășită.

Inițiatorii proiectului susțin că modificarea este necesară pentru eliminarea ambiguităților din legislația actuală, care au condus la încărcarea instanțelor de judecată și la o practică judiciară diferită în ceea ce privește recunoașterea marjelor de eroare ale cinemometrelor.

„Practica judiciară este diferită în sensul în care, prin hotărârile pronunțate, unele instanțe de judecată au recunoscut existența marjelor de eroare ale cinemometrelor, iar altele nu au recunoscut existența acestora, ceea ce a condus în mod evident la discriminarea conducătorilor auto”, au afirmat autorii amendamentului în expunerea de motive.

Proiectul de lege trebuie să fie adoptat de Parlament și să primească promulgarea pentru a intra în vigoare.

Inspirat de practicile din alte țări europene, amendamentul propus aduce România în rând cu țări precum Franța, Germania, Olanda și altele, care definesc marjele tehnice de scădere pentru obținerea vitezei selectate în funcție de tipul de radar utilizat.

Publicitate