Marile magazine occidentale renunță la casele automate și încep să angajeze iar casieri!

Magazinele occidentale, fascinate odată de tehnologia Selfpay pentru eficiența sa aparentă, încep acum să retragă această opțiune în urma creșterii reacțiilor negative ale clienților și a pierderilor financiare consistente.

Lansate cu entuziasm în ultimii ani, casele automate de plată, denumite Selfpay sau self-checkout, au început să își piardă popularitatea în rândul clienților occidentali.

Publicitate

Booths, un cunoscut lanț britanic de supermarketuri, a anunțat că va menține casele Selfpay doar în două din cele 28 de magazine, după ce clienții au exprimat nemulțumiri cu privire la viteza redusă, nesiguranța și impersonalitatea acestui sistem de plată fără casieri.

În Statele Unite, retaileri de talie mare precum Walmart, Costco și Wegmans au adoptat și ei o abordare similară, modificând strategia în privința caselor automate, conform informațiilor furnizate de CNN.

Nigel Murray, directorul general al Booths, a declarat pentru BBC că feedback-ul clienților a fost clar: „Clienții noștri ne-au spus acest lucru de-a lungul timpului – că mașinile de autoscanare pe care le avem în magazinele noastre pot fi lente, pot fi nesigure și că sunt impersonale.”

Printre plângerile frecvente ale clienților Booths s-au numărat confuzia în scanarea produselor, în special a fructelor și legumelor, precum și dificultățile în cumpărarea de alcool, unde verificarea vârstei este obligatorie. De asemenea, clienții au subliniat că interacțiunea cu un casier oferă o experiență mult mai plăcută.

Inițial introduse în anii ’80 pentru a reduce costurile cu forța de muncă, casele automate au devenit tot mai populare în anii 2000, când retaileri din întreaga lume căutau soluții pentru reducerea cheltuielilor.

Cu toate acestea, studii recente arată că magazinele cu case automate și aplicații pentru Selfpay au înregistrat o rată a pierderilor de aproximativ 4%, mai mult decât dublu față de media industriei.

Problemele întâmpinate de clienți includ greșeli de scanare, dificultăți în gestionarea produselor care necesită cântărirea și introducerea manuală în sistem, precum și o creștere a furturilor, determinând rețelele de magazine să se reorienteze către angajarea casierilor pentru a îmbunătăți experiența clienților și a limita pierderile.

Publicitate