Mașina electrică făcută la Cluj a fost omologată RAR, are numere de înmatriculare și circulă pe străzi! – FOTO

Astăzi, proiectul Mașina Electrică „Made in Cluj”, dezvoltat de startup-ul NewCar4Future în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN) și sprijinit de pasionații de tehnologie din Cluj-Napoca, a atins un nou prag de succes.

Prototipul inovator a primit numere de înmatriculare de teste și a fost omologat de Registrul Auto Român (RAR), deschizând calea pentru a circula pe străzile orașului.

Publicitate

Lansat acum patru ani, proiectul „Made in Cluj” a reprezentat un efort semnificativ de a dezvolta o mașină electrică de înaltă calitate în inima Transilvaniei. Voicu Oprean, investitor principal NewCar4Future și fondator CEO al AROBS, a declarat pentru Cluj24:

„Este o mașină electrică gândită, concepută și dezvoltată la Cluj-Napoca. Proiectul a fost dezvoltat în parteneriat cu Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), cu firme și persoane fizice pasionate de construirea și testarea limitelor tehnologice într-un domeniu atât de frumos, dar și foarte concurențial.

În acest proiect am reușit să îmbinăm talente și resurse de design, inginerie mecanică, electrică și electronică, dar și hardware și software.”

Cu o investiție de aproximativ 500.000 de euro până în acest moment, proiectul „Made in Cluj” are planuri ambițioase pentru viitor. Adrian Donca, Business Development Manager al proiectului, a dezvăluit:

„Din momentul acordării finanțării, în doi ani ne propunem să producem o serie limitată de aproximativ 5 bucăți. Pentru ca acest lucru să se întâmple, ar fi necesară o sumă de aproximativ 20 de milioane de euro.”

Mașina electrică „Made in Cluj” impresionează prin designul său modern și performanțele tehnice. Cu o carcasă din fibră de carbon și o greutate de 2 tone, mașina poate atinge o viteză maximă testată de 120 de km pe oră.

Interiorul cu patru locuri este prevăzut cu piele ecologică de înaltă calitate, iar din punct de vedere al siguranței, mașina este ranforsată la standarde similare cu cele ale mașinilor de raliuri.

Bateriile utilizate sunt produse în România și alimentează două motoare electrice plasate în roțile din spate, asigurând o autonomie de 300 de kilometri. Prototipul dispune de un sistem de frânare regenerativă și înlocuiește oglinzile laterale cu un sistem de camere video, afișate pe două ecrane amplasate în bord, oferind șoferului o imagine completă a celor două părți ale mașinii.

Publicitate