Ministerul Educației vrea ca profesorii să rămână titulari până la vârsta de 70 de ani!

Ministerul Educației a anunțat un nou proiect de metodologie care ar permite profesorilor din învățământul preuniversitar să rămână titulari până la vârsta de 70 de ani, începând cu anul școlar 2024-2025.

Această inițiativă este conformă cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și vine în sprijinul cadrelor didactice cărora nu li s-a emis decizia de pensionare.

Potrivit proiectului aflat în consultare publică, profesorii care nu au primit decizia de pensionare pot solicita menținerea în activitatea didactică, fără a depăși vârsta de 70 de ani, prevedere care ar urma să intre în vigoare începând cu anul școlar 2024-2025.

Solicitările vor fi înregistrate la secretariatul unității de învățământ, conform informațiilor obținute de la edupedu.ro.

În temeiul Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, nu există un termen specific pentru aplicarea acestei prevederi, sugerându-se că aceasta ar putea fi valabilă chiar din acest an. Proiectul de metodologie menționează că această decizie se bazează pe articolul 229 alineatul (11) din Legea nr. 198/2023.

Conform detaliilor din proiect, cererile depuse de cadrele didactice vor fi soluționate într-un interval de 30 de zile de la data înregistrării la secretariatul școlii, urmând ca decizia să fie comunicată în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere.

De asemenea, legea prevede că profesorii care sunt menținuți în funcție până la 5 ani peste vârsta standard de pensionare pot fi detașați în funcții vacante de conducere sau de îndrumare și control, care nu au fost ocupate prin concurs.

Este important de menționat că, conform Legii nr. 263 din 16 decembrie 2010, vârsta standard de pensionare era de 65 de ani pentru bărbați și 63 de ani pentru femei. Cu toate acestea, noua Lege a pensiilor, care intră în vigoare la data de 1 septembrie 2024, stabilește că vârsta standard de pensionare va fi de 65 de ani atât pentru bărbați, cât și pentru femei, conform articolului 47.

Proiectul de metodologie pus în discuție de către Ministerul Educației este considerat un pas semnificativ în menținerea și valorificarea experienței profesorilor în cadrul sistemului de învățământ, oferindu-le posibilitatea de a continua să contribuie la educația și formarea elevilor până la o vârstă mai înaintată.

Publicitate