Noua înşelătorie: escrocii trimit prin curier colete cu nimicuri pe care oamenii plătesc sute de lei

Poliţia atrage atenţia asupra unei noi metode de înşelăciune, denumită „Coletul”, care câştigă popularitate printre infractori. Metoda constă în trimiterea de colete cu „cumpărături” către destinatari, care sunt obligați să plătească sume cuprinse între 200 și 300 de lei pentru a le ridica.

În realitate, obiectele din interiorul coletelor au o valoare mult mai mică decât suma plătită.

„Una dintre metodele de înşelăciune folosite de infractori constă în primirea şi achitarea de către diferite persoane de bună credinţă a unor colete, care nu au fost comandate în realitate, de acestea.

Oamenilor le sunt solicitate pentru ridicarea acestor coletele, primite prin servicii de curierat, sume relativ mici, iar cei mai mulţi le acceptă crezând că au fost comandate de un alt membru al familiei.

Bunurile pe care le conţin însă, aceste colete au în realitate o valoare mult mică faţă de banii plătiţi pentru ridicarea lor, de exemplu o persoană plăteşte sume cuprinse între 200-300 de lei şi primeşte un produs care valorează mult mai puţin”, se arată într-un comunicat dat publicităţii duminică de Poliţia Suceava.

Poliţiştii oferă o serie de recomandări pentru cei care primesc colete nesolicitate și sunt tentaţi să le achite, crezând că ar putea fi pentru rude. În primul rând, aceștia recomandă verificarea expeditorului și contactarea acestuia pentru clarificări.

1. Comunicare cu Familia și Prietenii
Cei care primesc colete nesolicitate trebuie să comunice cu familia şi prietenii pentru a verifica dacă cineva dintre ei a trimis coletul.

2. Refuzaţi Plăţile Nesigure
„Nu efectuaţi plăţi nesigure. Refuzaţi să plătiţi pentru colete pe care nu le-aţi comandat sau despre care nu aveţi informaţii clare. Solicitaţi detalii suplimentare şi verificaţi înainte de a face orice plată.

Contactaţi furnizorul de servicii poştale. În cazul în care primiţi un colet nesolicitat, contactaţi compania de curierat în cel mai scurt timp, pentru a clarifica situaţia şi pentru a solicita blocarea sumei de bani plătite.

Furnizorii de servicii poştale pot oferi informaţii suplimentare despre expeditor şi conţinutul coletului şi pot bloca banii până la clarificarea situaţiei. Păstraţi dovezile. Dacă acceptaţi un colet, păstraţi toate documentele şi dovezile asociate cu acesta, inclusiv chitanţele şi etichetele coletului. Aceste dovezi pot fi utile în cazul unei investigaţii ulterioare”, transmit poliţiştii suceveni.

3. Raportaţi Incidentele Suspecte
„Dacă suspectaţi o tentativă de fraudă, sesizaţi imediat incidentul la poliţie, prin SNUAU 112. Furnizaţi toate detaliile relevante pentru a ajuta la investigarea cazului. În astfel de situaţii este important să fiţi prudenţi şi vigilenţi, pentru a nu deveni victime ale înşelăciunilor”, precizează sursa citată.

Publicitate