O cunoscută firmă din Neamț a contestat licitaţia la un tronson din autostrada Bacău-Paşcani!

Compania Danlin XXL din județul Neamț a depus contestaţie după ce grupul UMB a fost desemnat câştigător pe loturile 1 şi 2 din Autostrada Bacău – Paşcani, notează ziaruldeiasi.ro.

Acelaşi constructor a contestat şi licitaţia pentru lotul 3 din Autostrada Ploieşti – Buzău. Astfel, se lungeşte procesul de semnare a contractelor pentru ultimele loturi din Autostrada Moldovei (A7), conform ziaruluidebacau.ro.

Publicitate

Danlin XXL este o firmă înregistrată în comuna Horia din judeţul Neamţ, iar acţionar unic este Dan Amurăriţei. Despre această societate, gura târgului spune că ar fi una ”Preafericită” și cu protecție divină (vezi aici).

El mai deţine societăţile Danlin Corporate şi Octanic Oil SRL. Danlin XXL a făcut parte dintr-un consorţiu de firme care a participat la consolidarea podului de peste Siret de la Luţca, obiectiv ce s-a surpat la puţin timp după terminarea lucrărilor, dar care lucrează și la proiectele de mobilitate urbană din Piatra-Neamț.

Pe 23 decembrie 2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, pentru Lotul 2, Trifeşti (judeţul Neamţ) – Gherăeşti (judeţul Neamţ) din autostrada Bacău – Paşcani, parte a A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire.

Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL, cu preţul de 1,277 miliarde de lei fără TVA.

Durata de execuţie a contractului este de 30 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani. Finanţarea acestor obiective este asigurată prin PNRR. Lungimea acestui lot este de 18,99 km.

Pe 22 decembrie 2022, grupul UMB a fost desemnat câştigător pe lotul 1 (30,3 km) al tronsonului Bacău – Paşcani din Autostrada Moldovei (A7).

„Pentru cei 30,3 km ai lotului 1 al sectorului de autostradă Bacău – Pascani (Săuceşti – Trifeşti), constructorul român are la dispoziţie 30 de luni şi 1,63 de miliarde de lei (fără TVA). Contractul include constructia a 34 de poduri şi pasaje dar şi a unui viaduct de o complexitate tehnica ridicata (567 metri) şi poate fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestaţii”, a transmis atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, scrie ziaruldebacau.ro.

Acelaşi constructor din judeţul Neamţ a depus contestaţie şi în cadrul licitaţiei pentru lotul 3 din Autostrada Ploieşti – Buzău, după ce au fost desemnaţi câştigători turcii de la Nurol. În acest caz, CNSC a admis în parte contestaţia Danlin XXL.

CNAIR a atacat însă decizia CNSC la Curtea de Apel Bucureşti, primul termen fiind stabilit pentru data de 18 ianuarie.

Din cele 13 loturi ale A7 Ploieşti – Paşcani, finanţate prin PNRR, mai rămâne de clarificat situaţia pe patru loturi, respectiv lotul 3 din tronsonul Ploieşti – Buzău şi cele trei loturi din tronsonul Bacău – Paşcani.

Conform ultimului bilanţ oficial, depus la Ministerul Finanţelor, compania Danlin XXL a avut în 2021 o cifră de afaceri de 219 milioane lei, un profit de 45 milioane de lei şi 303 angajaţi.

Danlin XL Corporate, ce are ca obiect de activitate comerţul cu ridicata al combustibililor solizi şi gazoşi al produselor derivate, a raportat piederi de 73.000 de lei şi doar un angajat.

La rândul ei, Octanic Oil SRL, care are ca obiect de activitate transporturi rutiere de mărfuri, a declarat în urmă cu doi ani o cifră de afaceri de 13,7 milioane de lei, un profit de aproape 655 de mii de lei şi doar un singur angajat.

Publicitate