Primăria Piatra-Neamț cumpără un soft de 60.000 de euro pentru a afișa întreținerea la ANL-uri!

În urma aprobării Bugetului local al municipiului Piatra-Neamț, primarul Carabelea va avea la dispoziție aproape 100 de milioane de euro pentru cheltuială, și asta datorită finanțărilor europene atrase de vechea conducere a primăriei.

Interesant este că aleșii locali din opoziție, adică PSD și PMP, au tăcut mâlc și au aprobat în unanimitate bugetul propus de primar, fără să-l întrebe nimic despre anumite cheltuieli programate care nasc serioase semne de întrebare.

Publicitate

În articolele precedente, am vorbit despre mai multe cheltuieli ale administrației Carabelea, după cum urmează:

  • cheltuiala de personal a ajuns la un record, de 11,5 milioane de euro, mai exact 56.285.400 de lei;
  • suma de 1.000.000 de lei a fost prinsă în buget pentru mutarea funcționarilor din primărie, la Mall Forum Center;
  • 320.000 de lei sunt bugetați pentru achiziția de cabine de vot

Uitându-ne peste cifrele propuse de primarul Carabelea în programul anual al achizițiilor publice, am remarcat un număr de planificări bugetare care cam ”bat la ochi” dacă este să ne referim la costuri.

Astăzi vă prezentăm banii pe care administrația locală îi pune la bătaie pentru dezvoltarea unui program informatic pentru administrarea spațiilor locative. Este vorba de un soft utilizat de toate asociațiile de proprietari, de pe care se printează listele cu ”întreținerea”.

În afară de acest lucru, probabil că softul mai face câteva corelări între bazele de date, cu plăți sau alte elemente informatice.

Ei bine, perntru un astfel de soft, administrația Carabelea va plăti 60.000 de euro, mai exact 293.000 de lei.

După cum se știe, administrarea locuințelor ANL a fost luată de la LocativServ și trecută în subordinea directă a primăriei. La fel ca celelalte Asociații de locatari, LocativServ avea un soft prin care împărțea cheltuielile chiriașilor, făcut de angajații proprii.

Deși primăria municipiului Piatra-Neamț are 7 funcționari care se ocupă de administrarea locuințelor ANL și încă 8 funcționari la Servicul GIS și I.T, nu s-a găsit nimeni să creeze o bază de date și să dezvolte un banal soft care să împartă cheltuielile pe fiecare locuință, astfel că trebuie achiziționat unul de 60.000 de euro.

Ne întrebăm cum reușesc celelalte Asociații de proprietari să împartă cheltuielile și să printeze listele de ”întreținere” fără a avea un soft de 60.000 de euro? va rămâne o enigmă…

Probabil administrația Carabelea are o aplecare deosebită spre aruncarea banilor pe tot feluri de softuri și softulețe, dacă este să ne amintim că a achiziționat un program informatic pentru parcările de reședință în valoare de 160.000 de lei, deși SC Parking avea unul cu care opera fără probleme.

De asemnea, primăria mai are prins în buget încă 60.000 de lei, pentru o aplicație privind parcările publice.

disclaimer

Publicitate