Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 30 de ani urmează să ajungă în țară!

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 30 de ani a primit autorizația de a circula în țară, anunțând o nouă eră în transportul feroviar românesc.

Călătorind pe ruta București – Făurei, trenul este așteptat să ajungă în Capitală în cursul zilei de luni, reprezentând un moment semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare din țară.

Publicitate

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a eliberat autorizația de circulație pentru acest tren, atestând că vehiculul feroviar respectă condițiile tehnice pentru a circula pe infrastructura feroviară publică din România. Aceasta reprezintă o etapă crucială în implementarea proiectului, iar ARF a specificat că trenul va fi testat pe o distanță de 10.000 de kilometri, începând cu data de 6 decembrie, atât la București, cât și la Făurei.

ARF a subliniat că, în acest moment, trenul este autorizat să circule în România pentru livrarea la București și Făurei. Rama electrică Alstom Coradia Stream face parte dintr-un set de 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1), produse de Alstom Ferroviaria SpA în fabrica din Katowice, Polonia.

Rutele deservite de aceste rame vor conecta Bucureștiul cu principalele centre urbane ale țării, facilitând conexiunile inter-regionale și contribuind la îmbunătățirea generală a serviciilor de transport feroviar. Printre rutele deservite se numără: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Iași și multe altele.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță asociate pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2.421.771.878 lei, fără TVA. Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile și de la bugetul de stat, reprezentând un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare din România.

Publicitate