Problemă a constructorilor de autostrăzi: sătenii nu vor să muncească pentru salarii de 1.000 euro

Situația pe autostrada Pitești-Sibiu devine din ce în ce mai complicată pentru constructori, întrucât deficitul de forță de muncă devine o problemă majoră, cu implicații asupra progresului lucrărilor.

Loturile Tigveni-Cornetu și Cornetu-Boița se confruntă cu dificultăți majore în găsirea personalului local dispus să participe la construcție, relatează argeșulonline.ro.

Publicitate

Concernul italian WeBuild (Astaldi) și firma turcă Mapa Cengiz, responsabile pentru cele două loturi, au exprimat îngrijorări cu privire la dificultatea de a găsi forță de muncă locală dispusă să lucreze pe aceste proiecte ambițioase.

Într-un clip video postat de CNAIR, Adrian Bodoc, manager de proiect la WeBuild, a declarat că începând din februarie vor reîncepe angajările, dar că forța de muncă în România rămâne o problemă persistentă.

Cu salarii pornind de la aproximativ 1.000 de euro lunar, constructorii oferă remunerații competitive pentru munca depusă. Cu toate acestea, localnicii din satele aflate în proximitatea autostrăzii consideră aceste salarii drept neadecvate și preferă ajutoarele sociale, cum ar fi venitul minim garantat, alocațiile pentru copii și ajutoarele de încălzire.

„E mai bine la birt decât la muncă”, a afirmat un localnic, exprimând reticența față de efortul necesar în schimbul salariilor oferite de constructori. Un alt rezident a menționat că salariul propus este considerat puțin în raport cu munca solicitată, și că ar lua în considerare participarea la proiect doar în cazul unei creșteri salariale.

Primarul unei comune argeșene a confirmat dificultatea întâmpinată de constructori în recrutarea forței de muncă locală.

Acesta a afirmat că discuțiile cu reprezentanții companiei WeBuild au relevat nevoia urgentă de personal, dar localnicii sunt reticenți din cauza salariilor considerate mici.

În lumina acestei situații, constructorii se văd nevoiți să caute soluții în aducerea de muncitori străini din țări precum India, Bangladesh, Pakistan, Sri Lanka sau Nepal. Acest demers ar putea reprezenta singura opțiune viabilă pentru a asigura continuarea lucrărilor la autostrada Pitești-Sibiu.

Publicitate