Profesoară: „Acum, aș aprecia mai mult strădania de a face copiuțe. Aveau și ele rolul și farmecul lor”

O fostă profesoară își amintește cu nostalgie despre metodele ingenioase prin care elevii reușeau să copieze la examene în trecut, subliniind că aceste practici, deși considerate trișare, contribuiau la procesul de învățare.

„Am fost profesor și am avut o întreagă colecție de copiuțe,” povestește aceasta.

„Acum, aș aprecia mai mult strădania de a face astfel de copiuțe. Aveau și ele rolul și farmecul lor. Pentru elaborarea lor, elevii trebuiau să citească, să sintetizeze, să scrie și apoi să rețină logica celor scrise.”

Profesorul explică că realizarea acestor „fițuici” nu era doar o formă de trișare, ci un proces educativ în sine. „Stând cu elevii de povești mai târziu, le explicam că, făcând aceste fițuici, învățau subiectele. Le mai trebuia doar puțină încredere în ei pentru a nu le folosi.”

În prezent, fostul cadru didactic privește aceste metode cu mai multă indulgență și apreciază efortul și ingeniozitatea pe care elevii le investeau în realizarea copiuțelor. „A fost odată,” concluzionează aceasta, amintindu-și cu zâmbetul pe buze de vremurile trecute.

”Am fost profesor, am avut o întreagă colecție… Acum aș aprecia mai mult strădania de a face astfel de copiuțe . Aveau și ele rolul și farmecul lor. Pentru elaborarea lor trebuia să citești, să sintetizezi, să scrii și apoi să reții logica celor scrise. Stând cu elevii de povești mai târziu le explicam cum că ei făcând aceste fițuici învățau subiectele doar că le mai trebuia puțină încredere în ei pentru a nu le folosi… A fost odată !”  – Daniela Călugărițoiu

Publicitate