Realitatea din școli: 5 materii online din 15 și prezență la școală de 4 zile în 3 săptămâni

La o scoală gimnazială din municipiul Iași, învățământul de astăzi, așa cum se prezintă în realitate, ucide orice ce șansă de dezvoltare a elevului.

Este vorba de Școala Gimnazială Elena Cuza, care se află în scenariul galben. Ceea ce se întâmplă acolo poate fi numit în orice fel, dar învățământ cu siguranță nu este!

Publicitate

Discutăm despre elevii unei clase a V-a care au fost împărțiți în două grupe, una la școală, iar cealaltă online, cu rândul. Școala a început de 3 săptămâni și până astăzi, elevii au fost prezenți, fizic, doar 4 zile la școală.

Metodele de predare/învățare online lasă mult de dorit: din 15 materii, elevii au făcut cursuri online doar la 5 dintre ele, și alea cu greu. Pentru restul materiilor se mai trimit materiale pe grupul de whatsapp dar și asta, când doresc sau când își amintesc profesorii.

Unii profesori nu intră online pentru că au uitat parola de pe ”zoom”, iar orele care trebuiau să se țină pe ”google classroom” a rămas doar la nivel declarativ.

Nici conducerea școlii și nici profesorii nu par a fi foarte foarte preocupați de dezastrul momentului în învățământul din acea unitate școlară, mesajul postat pe pagina școlii de către director, fiind elocvent.

Doamna director ne liniștește, spunând că școala este o provocare și că trebuie avut răbdare și speranță:

Școala e o provocare. Dintotdeauna a fost așa. Și de fiecare dată, elevi, părinți, profesori ne-am exersat inteligența, răbdarea și speranța că putem răspunde cu bine oricărei provocări. Nu văd de ce ar fi altfel anul acesta…

Suntem, oare, pregătiți? Da, suntem suficient de pregătiți. Ca școală, am făcut tot ce e omenește posibil ca să începem în siguranță, încercând să le oferim copiilor varianta cea mai potrivită situației. Da, suntem pregătiți să continuăm ca în fiecare an alături de elevi și de părinți, încercând să pășim pe drumul care ne-a consacrat: că ne pasă!

…suntem în linia întâi. Să dovedim tuturor că nu ne vom arunca orbi în fața pericolului, că nu vom fugi din fața luptei dezertând și nici nu vom renunța la misiunea noastră, chiar dacă ea va deveni una virtuală.”, este o parte din mesajul directorului Școlii Elena Cuza.

Nu știm în ce realitate trăiește conducerea școlii, cert este că lucrurile, văzute din perspectiva părinților și a elevilor, se prezintă altfel.

Nu face nimeni vreun proces de intenție cuiva, dar este de datoria conducerii școlii să semnaleze astfel de disfuncționalități Inspectoratului Școlar Județean, dacă pe plan local nu se pot remedia lucrurile.

Dacă tehnica este cea care pune probleme, cereți primăriei fonduri și veți primi! Dacă normarea posturilor din școală reprezintă o problemă, cereți Inspectoratului să intervină!

Dar, după cum știm, este o veche meteahnă în sistemul de învățământ: părinții tac pentru a nu supăra dirigintele, profesorii tac pentru a nu supăra directorul, iar directorii spun că totul este ok, pentru a nu deranja conducerea Inspectoratului. Și cum inspectorii școlari sunt puși politic, nici ei nu vor să deranjeze ministrul cu realitatea tristă din teritoriu.

Nici nu vrem să știm cum se desfășoară cursurile și sistemul de învățământ în ansamblul lui în mediul rural, dacă în municipiul Iași așa se prezintă situația.

Publicitate