Relansarea turismului la P. Neamț a început cu un moft: 600 milioane (lei vechi) cheltuiți pe canapele și birouri

La Piatra-Neamț, primarul PNL Anderei Carabelea a început relansarea turismului prin satisfacerea unui moft: a băgat 600 de milioane (lei vechi) în rebranduirea unui spațiu care chiar nu avea nevoie de așa ceva.

Este vorba de punctul de informare turistică, făcut de Elena Udrea pe timpul guvernării PDL. Adică o clădire relativ nouă, modernizată în 2016, care nu avea nevoie de nicio îmbunătățire, pentru că arăta destul de bine.

Publicitate

Administrația Carabelea a considerat că e nevoie de un nou var, de o nouă canapea, două fotolii, o măsuță și un corp de mobilă, pentru care s-au plătit 600 milioane de lei vechi.

Considerăm că este o investiție aberantă și care nu ajută cu nimic concret pentru  atragerea turiștilor la Piatra-Neamț.

Ne amintim că atât primarul Carabelea cât și vechiul său prieten pus șef la Managementul Destinației Piatra-NEamț, Alexandru Filip, au declarat că principalul scop este să atragă turiști la noi în oraș.

Acum ne întrebăm: cum atragi turiștii la Piatra-Neamț, investind într un centru de informare turistică ”info-point”, unde, fie vorba între noi, oricum nu prea intra nimeni.

Turiștii care vin în Piatra-Neamț sau tranzitează această zonă au deja un plan bine făcut de acasă. Când pleci spre Piatra-Neamț, știi ce urmează să vizitezi, nu te duci și aștepți să se deschidă info-pointul pentru a afla ce urmează să faci.

Și ca să vedeți că totul este o bătaie de joc generalizată, la noul centru ”rebranduit” turiștii sunt puși să își descarce și să acceseze aplicația ”Piatra Neamț CityApp”. Nicidecum pliante, hărți sau alte materiale suplimentare care să ne promoveze orașul.

Dar, așa cum ne-a obișnuit administrația Carabelea, cu siguranță era nevoie ca acești bani să ajungă la niște filmulețe pentru achiziții de mobilier, renovare, ș.a.m.d. Oare o fi tot firma colegului lui Carabelea la mijloc?

Trist este că acești bani cheltuiți nu au fost munciți sau produși de nimeni din primărie sau de Organizația de Management al Destinației. Ei provin atât din bugetul local cât și din taxarea firmelor din domeniul turismului, pentru că în urmă cu câteva luni Carabela a instituit o taxă pentru aceste firme.

”KindReminder pentru prietenii nemțeni azi mă găsiți în infopointul din Piața Petrodava, situat chiar între Central și Winmarkt. Vă aștept ca și când și cu toate cele! ” – a fost mesajul lui Alex Filip.

Vechi prieten al primarului Carabelea și pus să se ocupe de turismul de la Piatra-Neamț, Alex Filip s-a descurcat binișor în mediul privat, investind în județul Tulcea în construcția unei pensiuni în localitatea Sarichioi, care se bucură de un real succes.

Între timp, Alex Filip a renunțat să se mai ocupe de acea afacere și a preferat să lucreze pe bani publici, la primărie, alături de primarul Carabelea.

Așadar, până acum, singurul lucru concret cu care se poate ”lăuda” Alex Filip este investiția de 600 de milioane (lei vechi) pentru reabilitarea acestui centru de informare care nu aduce nimic în plus, nici măcar turiști.

disclaimer

Publicitate