Românca al cărui nume este gravat pe Tesla, așteaptă scuze de la Elon Musk

Cristina Bălan, o ingineră româncă care a fost angajată la Tesla și a contribuit la crearea modelului Tesla Model S, se află într-o luptă îndelungată împotriva companiei și a CEO-ului Elon Musk.

Inițial recunoscută pentru contribuția sa la dezvoltarea vehiculului electric, Bălan susține că a fost concediată după ce a atras atenția asupra unor probleme de siguranță legate de mașină.

Publicitate

După ce și-a exprimat îngrijorările cu privire la un posibil pericol în procesul de frânare al mașinilor Tesla, Bălan a fost concediată în 2014. Aceasta a fost o surpriză pentru mulți, deoarece inițialele sale fuseseră gravate pe bateriile primelor modele de Tesla Model S ca o recunoaștere a contribuției sale la proiect.

Într-un interviu pentru BBC News, Bălan a declarat că a fost concediată după ce a atras atenția asupra unui defect de design care putea afecta siguranța în circulație. Mai precis, a descoperit că covorașele de podea se îndoiau sub unele pedale, ceea ce ar fi putut duce la incapacitatea șoferului de a apăsa corect frâna.

După ce a fost concediată, Bălan a intentat un proces împotriva Tesla și a câștigat, instanța stabilind că concedierea sa a fost abuzivă. Cu toate acestea, Tesla a emis un comunicat de presă în care a acuzat-o pe Bălan că a folosit resursele companiei pentru un proiect personal, fapt pe care Bălan îl neagă cu fermitate.

”Niciun alt interviu despre un gigant tehnologic nu m-a făcut să plâng, dar. spre sfârșitul conversației, atunci când fostul inginer Tesla Cristina Bălan își îndepărtează peruca și îmi spune în lacrimi că tocmai a terminat tratamentul pentru cancerul de sân – și că acum luptă, ca mamă singură, atât pentru viața, cât și pentru reputația ei, este imposibil să nu-i simți emoția”, mărturisește Zoe Kleinman, autoarea articolului publicat de BBC.

”Vreau să-mi reabilitez numele. Mi-aș dori ca Elon Musk să aibă decența să-și ceară scuze”, este mesajul Cristinei Bălan către șeful companiei Tesla.

”Totul a început să meargă prost când mi-am dat seama că ascundeau unele probleme critice legate de siguranța în circulație”, susține ea.

”Dacă nu poți apăsa frâna, altcineva, din afara unei Tesla, poate fi rănit. Trebuiau doar să spună: ”Ne dăm seama că acele covorașe sunt proaste – să le scoatem din mașini!”. Dar managerii au respins preocupările ei și au devenit ostili, susține Cristina Bălan.

Românca i-a trimis un email lui Elon Musk, care îi încuraja pe angajați să discute cu el orice probleme care ar putea afecta reputația Tesla.

”I-am trimis două email-urI. I-am trimis unul înainte să plec de la Tesla, spunându-i că suntem cu toții amenințați. Mă gândeam că încă vrea să facă ceea ce este corect pentru Tesla”. Dar speranțele ei s-au spulberat, iar Tesla a concediat-o.

După ani de luptă în instanță, Bălan se află în remisie după o luptă cu cancerul la sân și își dorește să-și reabiliteze numele și reputația. Ea spune că cel mai important lucru pentru ea este să-și poată demonstra nevinovăția în fața fiului său și să-și continue cariera în domeniul ingineriei.

Cazul Cristinei Bălan evidențiază importanța avertizorilor de integritate în industria tehnologică și necesitatea unor căi sigure și protejate pentru a face publice problemele de siguranță și de conformitate.
sursa:3dots.ro

Publicitate