Toyota poate crea o baterie care oferă o autonomie de 1.200 km și care se reîncarcă în 10 minute

Toyota a făcut o descoperire tehnologică remarcabilă care ar putea schimba radical industria vehiculelor electrice.

Al doilea cel mai mare producător de automobile din lume a dezvăluit că a reușit să simplifice producția de material pentru baterii, ceea ce va duce la reducerea în jumătate a greutății, dimensiunii și costului acestora, în timp ce va crește semnificativ viteza de încărcare.

Publicitate

Această inovație ar putea marca un progres major în domeniul vehiculelor electrice, conform unui raport publicat de The Guardian și citat de News.ro.

Toyota avea deja planuri de a lansa mașini cu baterii în stare solidă avansate până în 2025, însă această nouă descoperire promite beneficii și mai mari în comparație cu bateriile pe bază de lichid.

Compania japoneză a salutat această descoperire ca pe un salt înainte semnificativ, cu potențialul de a reduce considerabil timpul de încărcare și de a extinde autonomia vehiculelor electrice.

Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare al Toyota pentru neutralitatea carbonului, a declarat: „Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele în stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe. În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori.”

David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a afirmat că aceasta ar putea fi o descoperire cu adevărat revoluționară pentru industria vehiculelor electrice.

Toyota estimează că va putea produce baterii în stare solidă pentru vehiculele electrice începând din 2027. Bateriile în stare solidă sunt considerate o schimbare de joc în industria vehiculelor electrice, deoarece promit timpi de încărcare mai rapizi, capacitate mai mare și un risc redus de incendiu, asociat bateriilor cu litiu-ion care utilizează un electrolit lichid.

De obicei, bateriile în stare solidă au fost mai grele și mai scumpe de produs, ceea ce a limitat utilizarea lor la nivel comercial. Cu toate acestea, Toyota crede că a simplificat procesul de producție, ceea ce va face bateriile în stare solidă mai ușor de fabricat decât cele cu litiu-ion.

Toyota, care a fost percepută anterior ca fiind în urma altor producători în ceea ce privește vehiculele electrice, își dorește să rămână la vârful inovației în această industrie în continuă dezvoltare. Cu această descoperire, compania japoneză ar putea să-și consolideze poziția și să aducă contribuții semnificative la avansarea vehiculelor electrice pe plan mondial.

Publicitate