Un român a primit o factură de regularizare pe 3 ani la energia electrică, după ce s-a mutat la alt distribuitor

Un client român a fost șocat când a primit o factură de la compania Enel, deși acesta declară că a avut toate plățile la zi și s-a mutat la un alt furnizor de energie electrică.

Persoana în cauză a postat pe Facebook despre experiența sa, menționând că a primit o factură de regularizare pe o perioadă de trei ani, deși este client al Hidroelectrica începând cu luna iunie 2022.

Publicitate

Potrivit postării de pe rețeaua de socializare, Enel i-a emis o factură de aproape 8.000 de lei, cu titlul de regularizare pentru perioada 24 decembrie 2018 – 27 iunie 2022. Clientul a prezentat o parte din explicația oferită de companie, care menționa că o echipă de citire a aparatului de măsură a verificat consumul electric al locuinței și, pe baza acestor date, s-a emis factura de regularizare.

Discuțiile purtate cu reprezentanții Enel au fost complicate și s-au întins pe o perioadă de o lună și jumătate. Clientul a realizat că singurele opțiuni pe care le are pentru a rezolva situația sunt depunerea unei plângeri la Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) sau achitarea facturii.

Clientul se întreabă dacă este normal să primească o factură de regularizare pe o perioadă de trei ani și jumătate, având în vedere că, la momentul schimbării furnizorului, avea toate facturile plătite la Enel și că această companie practica regularizări anuale. Prin intermediul postării, acesta a cerut și părerea altor utilizatori din grupul de Facebook al furnizorului Hidroelectrica.

În comentariile care au urmat, mai mulți membri ai grupului au încercat să găsească explicații pentru această situație. Unii sugerează că ar trebui înaintată o acțiune în instanță sau că ar trebui comparate indexurile de preluare transmise de Enel și Hidroelectrica pentru a clarifica situația.

Alți utilizatori au menționat că este important să se verifice indexurile de pe facturile plătite la Enel și Hidroelectrica pentru a stabili eventualele diferențe.

Clientul susține că această situație a apărut din cauza lipsei de comunicare și a unei posibile erori de transmitere a datelor între furnizori. În același timp, legea prevede că furnizorii de energie electrică ar trebui să efectueze citiri periodice ale contorului, ceea ce ar putea fi un aspect important în rezolvarea cazului.

Până în prezent, nu s-a luat o decizie definitivă în acest caz, iar clientul este în continuare în căutarea unei soluții pentru a clarifica situația și a evita plata sumei considerabile cerute de Enel.

Publicitate