Pentru că e de unde, administrația Carabelea cumpără 35 de parcometre cu 13 miliarde (lei vechi)!

În urma aprobării Bugetului local al municipiului Piatra-Neamț, primarul Carabelea va avea la dispoziție 100 de milioane de euro pentru cheltuială, și asta datorită finanțărilor europene atrase de vechea conducere a primăriei.

Interesant este că aleșii locali din opoziție, adică PSD și PMP, au tăcut mâlc și au aprobat în unanimitate bugetul propus de primar, fără să-l întrebe nimic despre anumite cheltuieli programate care nasc serioase semne de întrebare.

Publicitate

În articolele precedente, am vorbit despre cheltuiala de personal a administrației Carabelea care a ajuns la un record, de 11,5 milioane de euro, mai exact 56.285.400 de lei (vezi aici), dar și despre suma de 1.000.000 de lei prinsă în buget pentru mutarea funcționarilor din primărie, la Mall Forum Center (vezi aici).

De asemenea, primăria și-a prins în buget achiziționarea de cabine de vot în valoare de 320.000 de lei dar și un soft de 60.000 de euro pentru a calcula afișa întreținerea la ANL-uri!

Astăzi vă prezentăm banii pe care administrația locală îi pune la bătaie pentru achiziția unui număr de 35 de parcometre, în sumă de 1.340.000 de lei, undeva la 270.000 de euro.

Ar ieși un preț de aproximativ 40.000 de lei pentru un parcometru. Probabil cele deja instalate și pe care primăria le-ar fi putut prelua în chirie sau la un preț de cumpărare foarte avantajos, nu sunt pe placul conducerii, așa că a hotărât să le înlocuiască cu unele noi.

La primăria Piatra-Neamț nu se simte criza financiară, curge lapte și miere peste tot, angajările merg pe bandă rulantă, salariile cresc considerabil, de asta era și nevoie de alte parcometre de 13 miliaede (lei vechi).

Sigur, acestea vor fi echipate cu ”un printer termic, baliză luminoasă cu LED-uri, ecran SD color, tastatură capacitivă ptentru introducere număr de îmnatriculare, încasare bancnote, etc.”

Presa locală a scris deja despre faptul că această achiziție va fi câștigată, mai mult ca sigur, de către o anumită firmă din Cluj.

Procedura, începută anul trecut în aprilie, a avut parte, așa cum era de așteptat, de o serie de contestații care au ajuns la Curtea de Apel Bacău.

Astfel, la începutul lunii februarie 2023, judecătorii au decis să dea dreptate unei societăți comerciale care a contestat mai multe aspecte legate de derularea licitației, obligând autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei respective.

disclaimer

Publicitate