Proiectul autostrăzii A8 râmăne în continuare ”înghețat” în sertarele din București!

Procesul de proiectare a tronsonului ieșean al Autostrăzii Unirii (A8) se confruntă cu noi amânări, iar termenele finale au fost stabilite pentru anul 2025, conform declarațiilor recente, informează ziaruldeiasi.ro.

Și asta, în timp ce un tronson de autostradă din România s-a finalizat cu 8 luni înainte de termen (vezi detalii aici).

Publicitate

În prezent, nu există niciun șantier activ pe cei 311 km ai autostrăzii, de la Târgu Mureș la Prut, alimentând nemulțumirea asociațiilor civice și a liderului interimar al Companiei de Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi.

Îngrijorări cu privire la buget și selecția directorului general

Cu toate eforturile depuse pentru organizarea noului CNIR, inclusiv selecția personalului necesar pentru implementarea proiectelor, ezitările în aprobarea bugetului afectează grav progresul proiectelor. Cătălin Urtoi, care a asigurat interimatul la CNIR, a subliniat că selecția personalului este în așteptarea bugetului, menționând că tentativele anterioare de obținere a bugetului au eșuat.

În paralel, concursul pentru selecția directorului general al CNIR s-a încheiat recent, cu câțiva candidați în cursa pentru această poziție. Cu toate acestea, numirea câștigătorului a fost amânată, iar această întârziere poate afecta și mai mult avansarea proiectelor.

Întârzieri confirmate și nemulțumiri din partea asociațiilor civice

În cadrul recentelor ședințe de progres pe proiectele de infrastructură rutieră, reprezentanții administrațiilor locale și asociațiile civice au exprimat nemulțumiri față de întârzierile semnificative ale Autostrăzii Unirii.

Ionel Apostol de la „Împreună pentru A8” a atras atenția că acordul de mediu va fi întârziat până în iulie, iar documentația pentru tronsonul din județul Iași nu trebuie predată până în martie 2025.

Perspective incerte pentru Autostrada Unirii în 2024

Cu toate aceste întârzieri, există încă speranțe pentru posibile progrese în 2024. Adrian Covăsnianu de la „Moldova Vrea Autostradă” a menționat că licitațiile pentru două din cele șase segmente ale sectorului montan ar putea avea loc în acest an.

Cu toate acestea, proiectul întreg suferă de o serie de blocaje politice și întârzieri, iar termenele prelungite aduc incertitudini asupra viitorului Autostrăzii Unirii.

Cu privire la situația actuală, prefectul Iașului, Bogdan Cojocaru, a subliniat importanța sprijinului pentru Autostrada Unirii și a avertizat asupra pierderii de timp care poate afecta proiectul esențial pentru Iași și Moldova. În ciuda tuturor dificultăților, entuziasmul și susținerea comunității rămân cruciale pentru a aduce Autostrada Unirii la realitate.

Publicitate